Σάββατο 2 Μαρτίου 2013

Αναλυτικά Προγράμματα και Υποστηρικτική Τεχνολογία

 Με αφορμή τις συζητήσεις του προηγούμενου μαθήματος σχετικά με τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα, βρήκα κάποιες απο τις βασικές αρχές που τα πλαισιώνουν:

Κάθε παιδί έχει το δικαίωμα να αποκτήσει όλα εκείνα τα αγαθά που χαρακτηρίζουν τον «μορφωμένο» άνθρωπο του 21ου αιώνα. Η συνταγματική «υποχρέωση στην εκπαίδευση» υποδηλώνει την απόφαση της κοινωνίας να μην επιτρέψει την εξαίρεση κανενός παιδιού από την επιτυχή άσκηση του δικαιώματος στη μόρφωση. Η διασφάλιση της ισότιμης συμμετοχής όλων των παιδιών στην εκπαίδευση αποτελεί βασική αρχή του αναλυτικού προγράμματος. Για την εκπλήρωση αυτής της κοινωνικής υπόσχεσης προς τη νέα γενιά, το αναλυτικό πρόγραμμα οργανώνεται και εφαρμόζεται με επίκεντρο την πρόνοια αποτελεσματικής πρόληψης και  εξάλειψης των αρνητικών συνεπειών που συχνά συνοδεύουν τα παιδιά με αναπηρία, δύσκολο οικογενειακό περιβάλλον, οικονομική δυσπραγία και διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο (Νέα αναλυτικά προγράμματα, 2008).

Κατά την άποψη μου οι πιο πάνω αρχές σχετίζονται άμεσα με τη φιλοσοφία της Ενιαίας Εκπαίδευσης την οποία συμμεριζόμαστε. Ωστόσο, το ερώτημα είναι κατά πόσον το θεωρητικό αυτό πλαίσιο εφαρμόζεται στην πράξη και κατά πόσον οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν τι είναι Υποστηρικτική Τεχνολογία προκειμένου να ανταποκριθούν στις ανάγκες ΟΛΩΝ των μαθητών;

Σύμφωνα με τη ελάχιστη πείρα μου στα σχολεία αλλά και από τις γνώσεις που έχω αποκομίσει τα τελευταία χρόνια, πιστεύω πως η θεωρία απέχει πολύ από την πράξη. Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί στην προσπάθεια τους να καλύψουν την ύλη του αναλυτικού προγράμματος, περιθωριοποιούν αρκετούς μαθητές οι οποιοί πιθανόν να παρουσιάζουν κάποιες δυσκολίες. Ακόμη, η εισαγωγή των νέων αναλυτικών προγραμμάτων στα σχολεία, βρήκε πολλούς εκπαιδευτικούς απροετοίμαστους με αποτέλεσμα να μην ξέρουν πως να λειτουργήσουν. Έτσι, οι εκπαιδευτικοί στην προσπάθεια τους να κατανοήσουν τα αναλυτικά προγράμματα, δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες όλων των μαθητών. Επίσης, με προβληματίζει ιδιαίτερα το γεγονός ότι αρκετοί εκπαιδευτικοί δεν γνωρίζουν για την  υποστηρικτική τεχνολογία με αποτέλεσμα να μην αξιοποιούν τα κατάλληλα μέσα και συσκευές για να βοηθήσουν τους μαθητές τους. Όπως αναφέρει η Αρίστη στο ιστολόγιο της είναι καλό να γίνονται ενημερωτικά σεμινάρια για την υποστηρικτική τεχνολογία καθώς συμβάλλει σε πολύ μεγάλο βαθμό στην εξάλειψη των αρνητικών συνεπειών που συχνά συνοδεύουν τα παιδιά με αναπηρία!




 

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου